Monday, September 20, 2010

WHat In ThE WoRlD... Al-Fatihah



salam,


well, ape yang aku update nie, bukan lah issue yang baru
issue menjadi topic hangat di dada2 akhbar, media, internet dan 1 Malaysia.
ttg betape tragisnye kematian datuk sosilawati lawiya dan 3 rakannya yang lain..



mase aku dgr berita ttg kehilangan ke-empat2 arwah, ak sangka kan mungkin mereka ke luar negara atas urusan kerja.. tapi sangkaanku jauh tersasar2.. kesemua mangsa dibunuh, dibakar dan abunya dibuang di sungai.. Allah!! kalau itu yang DIA tetapkan, maka terjadilah perkara tu.. aku mahupon sesiapa sahaja pasti mengutuk sekeras2 nye atas ape yang berlaku..

di sbbkan suspek 'DATUK' (dia beli k gelaran tue dgn harga 180,000) adalah seorang peguam, maka nye.. bijak lah die mengamal kan teori ' NO BODY NO MURDER'.. tapi tue la, sebijak2 die, akhirnye ke lokap jua.. currently ak mengikuti berita ttg pembunuhan nie, suspek ni aku tak tau ah manusia ke ap.. die tue.. ade ad beruang.. ade anjing yang boleh mkan org16 ekor k.. dan dari berita buletin utama yang ak dengar, suspek pernah humban sorang kat dalam kandang beruang dan sorg lg kat anjing yang ganas tue.. dah mati baru bakar dan buang abu... huh.. dasyat x? mmg aku tak de kene mengena ngan ke semua mangsa, tp atas dasar seorang insan.. bende nie tak boleh langsung di terima akal... kalah kan kes mona fendi ( die yang potong org 16 bhgian).

aku pasti kesemua ahli keluarga mangsa yang mati dibunuh,
masih dalam keadaan trauma, sedey, dan seperti tidak percaya dan tidak mahu menerima ape yang berlaku. siapa yang mampu trima kejadian seumpama ini berlaku pada insan yang mereka syg.. insan yang bergelar seorang ibu, seorang ayah, seorang anak.. betullah kate orang, ap yang berlaku ada hikmahnye... salah satu hikmahnya antara yang aku dengar dalam astro awani, Kamal Affendi Hashim cakap, "Datuk sosilawati adalh seorang yang baik dan mudah membantu semua orang, spjg hayatnya sehinggakan selepas kematian arwah, arwah masih berbakti, dimana die telah menyebab semua mangsa yang suspek bunuh terbongkar"

Tahniah pada PDRM yang sgt pantas menyelesaikan kes nie..suatu kejayaan yang harus di banggakan.. dan pada semua yang terbabit, moga hukuman setimpal lah kalian dapat.. ade ak bace dalam artikel nie.. buat same macam mane dorang buat pada mangsa2 sebelum nie.. amacam ade beran?pndapat aku? yeah!! sokong... buat supaya menjadi satu pengajaran pada yang lain..


No comments: