Saturday, March 12, 2011

~MaaF~

alhmdulillah, itu sahaja kata yang aku mampu luahkan setakat ini,
alhamdulillah juga ukhwah yang sebelum ini keruh dah kembali jernih
mohon maaf yang hanya aku dapat ungkapkan padaa mereka
yang terasa dengan sikapku, kata-kataku
memang benar la kata orang, jujur dalam semua perkara
memberikan jalan penyelesaian yang paling terbaik..

tertarik dengan post farhah zaba
kerana fitnah dan kata orang
aku hampir tersalah menilai orang...tersilap mentafsir sikap sesorang
kerana selalu mendengar kesalahan orang,
tanpa sedar aku juga disalah tafsir,
dituduh tanpa soal selidik...

alhamdulillah, allah memberikan aku petunjuk
petunjuk supaya aku tidak boleh mendengar sebelah pihak sahaja
petunjuk supaya berterus terang memberikan jalan penyelesaian yang terbaik
aku bersyukur kerana segala sengkata dan salah faham yang berlaku
sudah pon berakhir dengan kata maaf...

sekadar peringatan buat diriku, bertanya, berterus terang, jujur dalam persahabatan
harus aku terapkan agar aku tak tersilap langkah seperti sekarang....

p/s: moga ap yang berlaku seblum nie memberi hikmah pada aku dan yang terlibat dan menjadi pedoman yang terbaik.. amin...

7 comments:

Unknown said...

ape yang berlaku sebenarnya? *kerut dahi*

J.FaRRaH said...

mis tombam: *kerut dahi* fitnah musuh utama dalam persahabatn.. =/

MiSs LyN said...

yeah..jujurlah dalam persahabatan..=)

J.FaRRaH said...

Lyn: (LIKE)

Jongkang dan Jongket(^_^) said...

i like sangat...

pisang said...

kerana nila setitik rosak susu sebelanga..

wardah said...

yup..jujur&appreciate kwn2 yg ade skrg..syggg demok..hehee